Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger


Denne hjemmeside er leveret af:
 

Hirsch Jewellery
CVR 36608862
Enkeltmandsvirksomhed
Jægergårdsgade 52
8000 Aarhus C

info@hirschjewellery.dk
Telefon 61 43 82 43

Hvis du oplever problemer med hjemmesiden eller er i tvivl omkring handelsbetingelserne, er du altid velkommen til at kontakte os på:
Telefon 61 43 82 43 eller e-mail info@hirschjewellery.dk

Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og webshoppen, når du modtager en ordrebekræftelse. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er webshoppen berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark. Vi leverer ikke til postbokse.

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.
Der tages forbehold for at smykket netop er solgt i butikken og endnu ikke er er blevet opdateret på hjemmesiden. Derfor er salget heller ikke bekræftet før kunden har modtaget en endelig bekræftelse på købet. Pengene trækkes først når varerne afsendes fra butikken. Ved specialtilrettede smykker gælder andre regler, se længere nede.


Betaling
 
Vi accepterer følgende betalingsmidler

  • •    Dankort
  • •    Visa/Dankort
  • •    EuroCard/Mastercard
  • •    Visa Electron
  • •    Mastercard Debit
  • •    JBC
  • •    American Express
  • •    Diners
  • •    Bankoverførsel
  •  

Vi tager ikke kortgebyrer.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

 

Dankort, Visa/Dankort, VISA Electron, eDankort, MasterCard, Visa, JCB, American Express, Diners

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Ved bankoverførsel overføres til følgende konto:

Nordea 
Reg: 2267
Konto: 0728905743

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Fragt Danmark (Gratis levering)


Vi sender altid dit smykke forsikret med enten Post Nord, FedEx, Dhl eller UPS. Ved modtagelsen af forsendelsen skal du altid kvitterer for modtagelsen og her overgår ansvaret for forsendelsen til dig.

 

 

 

Forsendelse med Fedex

 

 

 

Prisen for fragt ved køb af smykker er kr. 0,-

Vi leverer kun pakker til adresser i Danmark.

Normal leveringstid er 2-4 hverdage. 

Skal smykket specialfremstilles eller tilrettes, vil du modtage en leveringstid i din endelige ordrebekræftelse.

Din ordre kan også afhentes i vores butik i Aarhus. 

 

Worldwide incurred deliver

We charge 40 Euro for worldwide incurred delivery. Purchase over Danish kroner 15.000,- (2.000 euro) worldwide incurred delivery is for free.

 
Fortrydelsesret


Almindelig returret: Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, dog med undtagelse af specialfremstillet smykker. 
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb og sende det til os. Du kan sende en mail til info@hirschjewellery.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 

Smykker og løse diamanter præsenteret på webshoppen kan købes på en af de flg. 2 måder:
 

1.    Smykker, op til værdi af 20.000kr der ikke er speciallavet*, kan købes direkte på webshoppen med kreditkortbetaling med alm. fortrydelsesret.

2.    Smykker over 20.000kr kan ses på shoppen, men forhandles kun i butikken med de returneringsregler der gælder her. 
 

OBS Speciallavede smykker kan ikke returneres, se afsnittet længere nede.
 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@hirschjewellery.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 
Fortrydelse af en del af købet
 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre, igen under forudsætning at de ikke er specialfremstillet / tilrettet.
 

Ingen fortrydelsesret
 

Smykker hvor kunden skal have lavet specialtilpasning eller smykker hvor kunden har specielle ønsker til udformning, som derefter bliver special fremstillet til kunden.

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

a)    Smykker der specialfremstilles ved kundens bestilling. Vi informerer altid herom inden vi begynder på fremstillingen af smykket.


b)    Levering af varer, som har fået et tydeligt personligt præg.


  
Returnering
 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Det er samtidig dig der har ansvaret for at pakken når frem til os. Ansvaret for varen overgår først til os i det øjeblik vi modtager pakken.
Vi anbefaler du sender pakken forsikret retur.


Varens stand, når du sender den retur
 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Er smykket brugt vil der være mærker i guldet, der kan ses i mikroskop. 

Smykker kan ikke returneres ved at indlevere det i butikken. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Løse sten sendes forseglede, er forseglingen brudt kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
 

Hvis du fortryder dit køb i henhold til købsbetingelserne, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 
 

Varen sendes til:

Hirsch
Jægergårdsgade 52
8000 Aarhus C

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan ikke fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 
Reklamationsret


Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
 
Varen sendes til:

Hirsch 
Jægergårdsgade 52
8000 Aarhus C

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  


 
Persondatapolitik



Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Hirsch Jewellery og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.hirschjewellery.dk er Susanne Rosenberg.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@hirschjewellery.dk

 
Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Susanne Rosenberg, Hirsch Jewellery info@hirschjewellery.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.11.2023

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular